أهلا و سهلا و مرحبا بكم في موقع المدرب أشرف العوني نطرح هنا كل ما يخص التنمية البشرية و الطاقة الحيوية و قانون الجذب ،كما تجدون إعلانات لدوراتنا و جلساتنا الخاصة ، يمكنكم أيضا متابعتنا على فيسبوك،تويتر ويوتيوب
الرئيسية / المقالات / طاقة-الجذب
الصفحة الرسمية للمدرب أشرف العوني Facebook
طاقة-الجذب

طاقة-الجذب

  • .. ما هو قانون الجذب ، وكيف يعمل؟!

قانون الجذب يقوم هذا القانون على أساس أن كل ماتركز عليه ينجذب لك من نفس المستوى من التفكير وبنفس القدر .. كمثال توضيحى : فإذا فكرت فى الغنى وركزت على أن تكون غنياً ينجذب لك الغنى ويتحرك كل ما فى الكون من أشخاص وأحداث ومواقف لتحقيق هذه الأمنية، وتجد فى مشوار حياتك فى كل محطة فرص وهدايا ومنح من الله سبحانه وتعالى لتحقيق أحلامك وكل ما تتمنى .. فقط عليك إنتهاز هذه الفرص وتحقيق ما تصبو إليه.

كيف يعمل قانون الجذب يعمل قانون الجذب من خلال (رغبات الإنسان) .. حيث أن كل رغبة ترغبها فى حياتك تكون صورة عقلية فى ذهنك، وبمجرد إستطاعتك تكوين هذه الصورة العقلية تتحول رغبتك إلى أمنية، هذه الأمنية ترسخ فى عقلك الباطن وتصدر تردد معين، يتحرك هذا التردد فى الكون فى نفس مستوى هذه الأمنية فتأخذ كل ما فى هذا المستوى من هدايا وفرص وأشخاص ستساعدك على تحقيق هذه الأمنية .

فإذا فكرت مثلاً أن تؤسس شقة لزواجك وصممت على تحقيق حلمك وركزت كل جهودك لتحقيقه بالرغم من عدم توافر الأمكانيات، فانظر قانون الجذب وما سيصنعه معك (ستجد وأنت تقرأ الجريدة فرصة عمل جيدة، وستجد عندما تذهب لصديقك رجل يعمل فى قطاع العقارات وسيدلك على مشاريع جيدة للسكن وباقساط ، كما قد يقوم والدك بمساعدتك مالياً لتأسيس شقتك، كما قد تجد عرضاً من محل معين لتقسيط مستلزمات المنزل، وقد يفاجئك قريبك بفرصة لعمل سريع فى وقت فراغك تحصل منه مبلغاً يواجه أحد احتياجاتك الضرورية فى الشقة) .
وهذا ما حدث معى فى أمور كثيرة في حياتي، فإذا فكرت بتدابيرك أنت فسيصيبك الإحباط ولن تنجز فى حياتك شيئاً على الإطلاق، إما إذا فكرت من خلال إيمانك القوى بقانون الجذب، وأن كل شئ ترغب فيه سينجذب إليك من نفس نوعه وبنفس القدر؛وجدت شيئاً عجيباً .. وجدت تدابيرً أخرى لم تكن فى حساباتك أو تحليلك المنطقى لإمكانياتك .. وجدت تدابير الله تعالى لك حيث قال الله جل جلاله فى حديثه القدسي : (انا عند ظن عبدي بي فإذا ظن بي خير فله ، وإذا ظن فى شر فله) .. فما ظنك بالله العلى القدير؟!.

ولكن .. هناك شروط لتحقيق الجذب لك بكل فاعلية

– التـُقى .. كن تقياً أتبع كتاب الله وسنة الرسول الكريم محمد صلى الله عليه وسلم .. ليتحقق لك الجذب فى نفس المستوى من الصلاح، فقد يأتيك مالاً تجذبه ويكون مالاً حلالاً ، وقد يأتيك مالاً تجذبه ويكون مالاً حراماً .. فى الحالتين سيأتيك ما جذبت .. ولكن؟ كيف تريد أن يكون جذبك (فى مستوى العاصين لله .. أم فى مستوى الطائعين لله!).
وليس معنى التقى كما يعتقد البعض أن تكون من المسلمين، فقانون الجذب لا يرتبط بكونك مسلماً أو نصرانياً أو حتى لا ملة لك، بل يرتبط بالمستوى الأخلاقي الذى أنت فيه، فكلاً يجذب الأحلام والأهداف من المستوى الكونى الخاص به، والذى يتحدد من خلال طريقة تفكيره وسلوكه.

– أفتح الأستقبال .. لا تغلق عقلك عن استقبال تحقيق أحلامك فلا تقول : (كيف سيأتينى المال ؟) ولا تقول : (لست مؤهلاً لأكون طبيباً كبيراً كما أريد) ،ولا تقول: (السعادة ليست لأمثالى) ولا تقول: (الوقت لا يسمح الآن بتحقيق ما أحلم به)، هذا والله إجحافاً لقدرة الله فى تحقيق كل ما تتمنى وتصبو .. فكيف يعطيك إذا كنت لا تطلب؟ وكيف يمنحك إذا كنت تجد أن خزائن ربك قد نفذت؟! ، وكيف تتمنى من سلطان مهيب درهم واحد لا ملايين الدراهم! .. أنك إذاً مجحفاً لقدر ربك العلى القدير الذى يقل للشئ كن فيكون، يقول تعالى: (وما قدروا الله حق قدره) … أنه سبحانه وتعالى قادر أن يعطيك قصراً حتى لو كنت تسكن كوخاً، وقادر أن يعطيك علماً حتى وأن كنت لا تعرف القراءة أو الكتابة .
أخواتي افتحوا استقبال أدمغتكم للفيوضات الإلهية، لا تقولوا كيف؟ ،أو هل يعقل! .. بل قولوا إن شاء ربك شيئاً فلا رادً لمشيئته ، وكيف يعرف ربك أنك تريد شيئاً وأنت لا تذهب إليه ولا تلقى بالاً للفرص التى تسعى إليك لتحقيقه! .
أفتح عقلك لإستقبال كافة الذبدبات الكونية التى ستساعدك على جذب أحلامك .. كن مستقبلاً رائعاً لما ترغب فيه أن يتحقق فى حياتك. فأنت بمثابة طبق الإستقبال لكافة القنوات التى ستساعدك على تحقيق أهدافك فإجعل طريقة تفكيرك دوماً إيجابية بأن تقول لنفسك (أنا قادر على تحقيق كافة أحلامى بإذن الله).

– ركز على ما تريد – لا – على ما لا تريد ..نعم من الآن .. ركز على ما تريد لا على ما لا تريد فأن قانون الجذب يعمل في كلا الإتجاهين، فسواء ركزت على ما لا تريد أو ما تريد ستأخذ ما ركزت عليه، لذا فمن الحمق أن نركز على مالا نريد ، كمثال بسيط : (تريد أن تصبح مهندساً كبيراً ، فبدل أن تركز على المذاكرة بجد لدخول الكلية التى تريدها ، وتعمل فى الصيف لتوفير مصاريف الدراسة، تجد نفسك تنغمس فى حديث داخلى محبط بأن تقول لنفسك – لست مؤهلاً لأكون مهندساً ناجحاً – أن قدراتى محدودة – أنا أقل ذكاءاً من أن أنجح فى كلية الهندسة) فإذا بقانون الجذب يتحرك وفقاً لرغبتك التى أراها فى غير صالحك، ويجذب لك كل ما أردت من ضيق الوقت للمذاكرة بكثرة المقاطعات، ومن أصدقاء سيئين يجروك لإهتمامات تافهة وغير مجدية، ومن قلة فى المال لا تخولك للدراسة فى الكلية التى ترغبها.

إذاً أنت من تختار الجذب .. فهو يعمل معك إذا أردت – بشكل إيجابى- ، فإذا فكرت بشكل سلبى عمل معك أيضاً فى هذا الإتجاه. لذا ولكى نحظى بالجذب الذى نريده، يجب أن نركز على الشئ الذى نريده لا العكس.

ولدى طريقة مثلى تسهل عليك هذا الأمر، هات ورقة وقسمها لجدول من عمودين ، فى العمود الأول سجل ما تريده ، أما فى العمود الثانى فسجل ما لا تريده كمثال توضيحى :

ما أريد
مالا أريد
أريد أن أكون ثرياً
لا أريد الفقر والحاجة وسؤال الناس
أريد تأسيس عمل خاص بى
لا أريد أن أصبح موظفاً
أريد أن أكون فتياً وفى أفضل صحة وحال
لا أريد أن أكون مريضاً أو فى حال يرثى لها
أريد أن أتزوج أمرأة متدينة وذات حسن وأخلاق
لا أريد أن أتزوج أمرأة متحررة لا تهتم بالدين أو الالتزام بحسن الخلق
أريد أن أحصل على أفضل الأصدقاء
لا أريد أن يكون لى أصدقاء سيئين

هذا وبعد أن دونت ما تريد ومالا تريد ، أشطب على كل الخانة التى دونت فيها مالا تريد، وأكتب ما دونته فى خانة ما تريد فى ورقة منفصلة، ومن اليوم ستصحبك هذه الورقة بإستمرار، وستقرأها كل يوم مرتان على الأقل حتى تبرمج عقلك الباطن على ما تريد، وبالتالى ينشأ لك الصورة العقلية التى ترغبها، لتتكون الأمنية الجاذبة لكل أحلامك فى نفس المستوى المطلوب وهو (ما تريد).
ويمكنك وضع هذه الورقة تحت زجاج مكتبك أو لصقها على الثلاجة أو وضعها فى مكان أخر يمكنك من قرائتها كل حين .. حيث أن قرائتها بشكل مستمر تزيد من الترددات الجاذبة لها؛ وترفع من إمكانية تحقيقها فى أسرع وقت بإذن الله.

– انتهز الفرص ..أن قانون الجذب قد وصل لك الإستجابة المطلوبة لأحلامك فقط كل ما عليك أن تتلقى الفرص التى تخولك من تحقيق أحلامك – فقط – لا تجبن عن إنتهاز هذه الفرص، وتقدم ما استطعت.
أن المنح والهدايا والفيوضات الإلهية ستأتيك تباعاً – فأرجوك لا تقفل على الإستقبال – وترفض هذه الفرص وتضحى بهداياك الثمينة.
أنك تحتاج للشجاعة لتلتقط أحلامك ، والكثيرين سيقولون لى وكيف نعرف أن هذه الفرص فى صالحنا ؟! ، وأقول أن هذه روعة ديننا الحنيف، حيث أعطانا القدرة على إستخارة ربنا وإستشارته فيما يحيرنا من أمور، صلي صلاة الإستخارة ومتى إرتاح قلبك لهذه الفرص أفعل كل ما تستطيع لأخذها، وتوكل على ربك الكريم، أنه سبحانه يحب المتوكلون.

أشرف العوني

 
Loading Likes...

عن المدرب

54 تعليق

  1. certainly like your web-site however you have to test the spelling on quite a
    few of your posts. Several of them are rife with
    spelling issues and I find it very bothersome to tell the reality however I’ll surely
    come back again.

  2. The other day, while I was at work, my sister stole my apple ipad and tested
    to see if it can survive a 25 foot drop, just so
    she can be a youtube sensation. My iPad is now
    destroyed and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  3. I do agree with all of the ideas you’ve offered for your post.

    They are very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts
    are too short for novices. May just you please
    extend them a bit from next time? Thanks for the post.

  4. Thanks a lot for sharing this with all folks you actually realize what you’re talking about!

    Bookmarked. Kindly additionally talk over with my website =).
    We will have a hyperlink exchange contract between us

  5. I constantly spent my half an hour to read this blog’s posts every
    day along with a cup of coffee.

  6. Sling tv coupons and promo codes for november 2018
    Hello! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my previous room
    mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him.
    Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

    Sling tv coupons and promo codes for november 2018

  7. Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!

    Very useful information particularly the last part 🙂 I care for such information a lot.
    I was looking for this certain info for a long time.
    Thank you and best of luck.

  8. I got this site from my friend who shared with me on the topic of
    this site and at the moment this time I am browsing this web page and
    reading very informative articles or reviews at this time.

  9. This excellent website really has all of the info I needed concerning this subject
    and didn’t know who to ask.

  10. Hi there, after reading this awesome piece
    of writing i am as well glad to share my know-how here with colleagues.

  11. Its like you read my mind! You appear to know
    a lot about this, like you wrote the book in it or something.

    I think that you can do with some pics to drive
    the message home a bit, but instead of that, this is fantastic blog.
    An excellent read. I’ll definitely be back.

  12. Hey this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or
    if you have to manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding
    know-how so I wanted to get advice from someone
    with experience. Any help would be enormously appreciated!

  13. When someone writes an article he/she retains the
    plan of a user in his/her brain that how a user can understand
    it. Therefore that’s why this post is perfect. Thanks!

  14. Hey There. I found your blog using msn. This is a
    really well written article. I’ll make sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.

    I will certainly comeback.

  15. Hi there, all the time i used to check webpage posts here in the early hours in the dawn, as i
    like to learn more and more.

  16. Heya i am for the first time here. I found this board
    and I find It truly useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others
    like you helped me.

  17. I feel that is among the most significant information for me.

    And i am happy reading your article. But wanna remark on some general issues,
    The site style is great, the articles is in point of fact excellent :
    D. Good process, cheers

  18. Hi there, I read your new stuff on a regular basis. Your story-telling style is awesome, keep it up!

  19. Very nice blog post. I certainly love this website.
    Keep writing!

  20. Hello, everything is going well here and ofcourse every
    one is sharing data, that’s genuinely good, keep up writing.

  21. I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield
    this hike.

  22. I got this website from my buddy who shared with me on the
    topic of this web site and now this time I am browsing this
    web site and reading very informative posts at this place.

  23. What i do not realize is in truth how you are no longer really
    a lot more smartly-preferred than you might be now. You are so intelligent.
    You realize thus considerably on the subject of this subject, produced me personally believe it from a lot of varied angles.
    Its like men and women are not involved until it is something to
    do with Lady gaga! Your personal stuffs excellent.
    At all times take care of it up!

  24. Hi there very cool website!! Man .. Beautiful ..
    Superb .. I’ll bookmark your site and take the feeds also?
    I am satisfied to search out numerous helpful info right here within the post, we’d like develop more techniques in this regard, thanks for sharing.

    . . . . .

  25. You are so interesting! I don’t think I have read through something like that before.
    So wonderful to discover somebody with a few original
    thoughts on this subject. Seriously.. thank you for starting this up.
    This web site is one thing that is needed on the web, someone with a little originality!

  26. I all the time emailed this web site post page to all my
    associates, because if like to read it afterward my friends
    will too.

  27. Hey there, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!

    Other then that, amazing blog!

  28. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve truly enjoyed surfing around your blog
    posts. After all I will be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

  29. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It really useful & it helped me out
    a lot. I hope to give something back and help others like you aided me.

  30. Thank you a bunch for sharing this with all folks you actually
    realize what you are talking about! Bookmarked.
    Kindly additionally talk over with my website =).
    We will have a link change arrangement between us

  31. Wonderful, what a web site it is! This weblog gives valuable information to us, keep it up.

  32. Wow that was unusual. I just wrote an incredibly long
    comment but after I clicked submit my comment didn’t appear.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to
    say great blog!

  33. Howdy! Do you know if they make any plugins to assist with
    Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for
    some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Thank you!

  34. This information is invaluable. How can I find out more?

  35. It is the best time to make some plans for the future and it’s time to be
    happy. I have read this post and if I could I wish
    to suggest you some interesting things or suggestions.
    Maybe you could write next articles referring to this article.
    I wish to read more things about it!

  36. Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.

    I’ll be sure to bookmark it and come back to read more of your
    useful information. Thanks for the post. I will definitely return.

  37. Marvelous, what a webpage it is! This website provides useful
    information to us, keep it up.

  38. I want to to thank you for this very good read!! I certainly enjoyed every little bit of it.

    I have you book marked to look at new stuff you post…

  39. Howdy! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any recommendations?

  40. It’s going to be finish of mine day, but before ending I am reading this enormous
    post to improve my know-how.

  41. I have read so many posts about the blogger lovers but this article is really a fastidious paragraph, keep it up.

  42. Wow, that’s what I was searching for, what a stuff!
    existing here at this web site, thanks admin of
    this site.

  43. Attractive component to content. I just stumbled upon your
    blog and in accession capital to claim that I acquire in fact loved
    account your blog posts. Any way I’ll be subscribing for
    your augment or even I achievement you access constantly quickly.

  44. This design is incredible! You certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog
    (well, almost…HaHa!) Excellent job. I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  45. Nice response in return of this question with genuine arguments and describing everything on the topic of that.

  46. At this time I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming again to read further
    news.

  47. Hi friends, how is all, and what you want to say about this post, in my view its genuinely awesome
    for me.

  48. I was able to find good information from your articles.

  49. Good day! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at a
    few of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless,
    I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  50. Admiring the time and energy you put into your site and
    detailed information you present. It’s awesome to come across a
    blog every once in a while that isn’t the same outdated
    rehashed material. Excellent read! I’ve saved your site
    and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  51. Cialis Ou Viagra Sans Ordonnance Cialis Cheap Buy Cheap Finasteride cialis 5 mg best price usa How Much Amoxicillin For Vd Epogen

  52. رائع جدا. شكرا و مزيد من التوفيق

  53. يمكنك ترك رأيك او تساؤلك هنا

  54. السلام عيلكم و،رحمة الله أود أن أعلمك أنه تقرر أن ينزل كورس قانون الجذب الجانب الخفي مجانا
    معلومات فعالة تساوي الاف الدولارات
    تدريبات قوية
    معلومات لأول مرة تعرفها
    30فيديو تنزل تباعا على قناة اليوتيب
    لذالك أعمل متابعتك للقناة و أستعد
    https://www.youtube.com/channel/UCbT3aly1vFSTevFqa5QocLQ

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني .